زگیل تناسلی, قهوه های گانودرما, مجله سلامتی, مکملهای درمانی

بیماری های مقاربتی،بیماری های همه گیر /عواقب بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی،بیماری های همه گیر /عواقب بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی،بیماری های همه گیر

بیماری های مقاربتی که بیماری های آمیزشی در سراسر جهان نامیده میشوند،شامل بیش از بیست بیماری هستند که در یک طبقه جای میگیرند .

این بیماری ها اساسا از راه تماس جنسی از یک فرد به فرد دیگر منتقل میشوند.برخی از این بیماری ها مانند سیفلیس و سوزاک قدمت زیادی دارند .

برخی دیگر مثل ایدز در دهه های اخیر ظهور پیدا کرده اند. برخی منجر به نشانه های خفیف می شوند و برخی زندگی را به خطر می اندازند.

نحوه بروز بیماری های مقاربتی

این بیماری ها به موجب ارگانیسم های بیماری زای بسیار متنوعی بروز پیدا میکنند و به شیوه های متفاوتی تاثیرات خود را اعمال میکنند.

با این وجود ،روی هم رفته آنها جزء متداول ترین بیماری ها در غرب بشمار می آیند.

از سال 1995 از میان 10 بیماری متداول ،پنج مورد آن از این نوع بیماری بوده اند

بطوریکه 87 درصد کل موارد گزارش شده را به خود اختصاص داده اند.

افزون بر این، بیماری های مقاربتی یکی از علت های عمده ی افزایش نگرانی در میان جامعه پزشکی و بهداشت عمومی است.

نه تنها بدلیل عوارض و اثرات جدی بلکه به این دلیل که با سرعت سر سام آور در سراسر جهان در حال گسترش هستند بطوری که این امر آنها را در حال حاضر از کنترل حارج کرده است.

همه گیر بودن این بیماری ها پدیده نسبتا جدی است ،اما ظهور آنها موضوع جدیدی نیست.

سابقه ارجاعات به بیماری هایی مثل سیفلیس و سوزاک ، یعنی تنها بیماری های مقاربتی عمده قبل از سال 1960 ، به پنج هزار سال پیش بر میگردد.

این دو بیماری در مقابل تلاشهای بسیاری جهت درمان مقاومت کردند تا اینکه کشف پنی سیلین در سال 1928 منجر به آغاز عصر آنتی بیوتیک ها شد.

دارو های معجزه آسایی که بطور چشمگیری خطر سیفلیس و سوزاک را کاهش دادند  و باعث شدند که در سالهای 1950 بسیاری از مردم به این باور برسند که مسئله ی بیماری  مقاربتی حل شده است.

 

نمونه هایی از بیماری های مقاربتی و عواقب آنها

تا سال 1980 تعداد هشت بیماری مقاربتی جدید در ایالات متحده تشخیص داده شد

یکی از این بیماری ها کلامیدیا است که یکی از شایع ترین عفونت  های باکتریایی شناخته شد بطوری که هر ساله حدود 3 میلیون نفر را مبتلا میساخت.

تبخال دستتگاه تناسلی یکی دیگر از این بیماری ها شناخته شد که یک بیماری وبروسی لاعلاج بود که طبق برآوردها از هر چهار آمریکایی یک نفر در طول عمر به این بیماری مبتلا میشد.

پژوهشگران نیز شروع به شناسایی بیماری های مقاربتی از جمله ویروس پاپیلومای انسانی یا همان اچ پی وی کردند که نشانه های آن بلافاصله پس از ابتلای فرد ظاهر نمیشوند.

در نتیجه میتواند سالها پنهان و در عین حال عفونی باقی بماند.

پژوهشگران بطور روز افزون زنگ هشدار را به صدا در آوردند مبنی بر اینکه پیامد های دراز مدت بیماری های مقاربتی خیلی خطرناکتر از نشانه های حاد هستند.

بعنوان مثال :

اچ آی وی وقوع سرطان گردن رحم در زنان را افزایش میدهد

کلامیدیا با ناباروری در ارتباط است

هپاتیت c میتواند به سرطان کبد منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *